پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 183164
قيمت آب ۳۰ درصد گران شد
تاریخ انتشار : 1394/07/13 11:50:04
نمایش : 1438
با تصويب شوراي اقتصاد، نرخ آب از اول مهر براي مصارف مختلف از 10 تا 30 درصد گران شد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، بر اساس مصوبه شوراي اقتصاد، نرخ تعرفه هاي آب شرب شهري در کاربري هاي خانگي به ازاي هر واحد مسکوني براي بازه مصارف کمتر از ۱۵ متر مکعب در ماه به ميزان ۱۰ درصد، براي بازه مصارف از ۱۵ تا ۲۰ متر مکعب در ماه به ميزان ۱۵ درصد، براي مصارف بيش از ۲۰ تا ۴۰ متر مکعب در ماه به ميزان ۲۰ درصد، براي مصارف بيش از ۴۰ متر مکعب در ماه به ميزان ۳۰ درصد و براي کاربري هاي غيرخانگي به ميزان ۲۰ درصد افزايش مي يابد.

پيش از اين قائم مقام وزير نيرو از احتمال افزايش ۲۰ درصدي قيمت آب طي يک هفته آينده خبر داده بود.

بر اساس اين مصوبه که صبحانه منتشر کرده، نرخ فروش آب توليدي آب شيرين کن در ايستگاه هاي توزيع آب در محل و در ظروف خريداران براي هر ليتر حداکثر ۲۵ ريال تعيين مي شود. همچنين نرخ فروش آب شيرين توليدي بخش خصوصي (آب شيرين کن) که از طريق شبکه توزيع در اختيار مشترکين قرار مي گيرد به ازاي هر واحد مسکوني تا مصرف ۱۰ متر مکعب در ماه براساس تعرفه آب بهاي خانگي محاسبه و براي مصارف مازاد بر آن به ازاي هر متر مکعب تا سقف قيمت قرارداد با بخش خصوصي محاسبه و اخذ مي گردد.

کارمزد دفع فاضلاب براي مشترکين خانگي ۷۰ درصد و غير خانگي ۱۰۰ درصد آب بهاي مصرفي تعيين مي شود. همچنين در ماه هاي گرم سال (خرداد، تير، مرداد و شهريور)، براي مصارف غيرخانگي و براي مصارف خانگي طبقه مصرف بالاتر از ۲۵ متر مکعب در ماه، ۲۰ درصد به نرخ آب مصرفي اضافه مي شود.

اين مصوبه که توسط نوبخت ابلاغ شد، از اول مهر لازم الاجراست.


مرجع : تسنيم
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html